Klubbdag för ÅSDFK med Årsmöte, 2016‐01‐23

I sammarbeta med:
sisu-125

Ompackning  av nödskärmar

10:00 Samling i Duveds Föreningslokal (Hamrevägen 11, Duved) för att kasta och lufta nödskärmar.

Pål Hammar Rognöy håller i aktiviteten. Det börjar med genomgång och info om luftning och packning, detaljer som ska kollas, misstag som man ska se upp med, genomgång av manualer och hur hjälpmedel för vikning ska användas. Mjuka knäskydd som hantverkare använder  rekommenderas.

12:00 Lunch: Viltfärslimpa/Vegetariska biffar på Fjällportens Pensionat (Karollinervägen 37, Duved).

13:00 Återsamling i Duveds föreningslokal för att packa nödskärmar.

Ca 16:00 Nödskärmspackningen klar. Fika på Fjällportens Pensionat.

Föreläsning om bivackflygning

16:30 Samling Fjällportens Pensionat i Duved för föredrag av Fre rik Lindholm. Han berättar och visar bilder om bivackflygning i Alperna.

Klubben och SISU bjuder alla fullvärdiga medlemmar som eltar i ompackningen på lunch och fika. Föranmälan krävs och görs senast 19 januari på telefon 070322 41 33, via mail katrienvc@hotmail.com eller via meddelande till Katrien Van Cauwenberg på facebook.

Årsmötet

18:00 Årsmötet  (se tidigare kallelse) och håller på tills det slutar.

När årsmötet är avslutat är alla välkomna att stanna kvar på fina Fjällportens Pensionat för snack/myskväll, med möjlighet att köpa öl el dylikt för den som vill. De som vill och har förbokat kan även sova över till specialpris: Med egna sängkläder blir det rumspriset minus 80 kr (priset inom parentes). Alltså, enkelrum 500 kr (420 kr) per person; dubbelrum 375 kr (295 kr) per person; 4bäddsrum 360 kr (280 kr) per person. Obs! De har bara 2 st 4bäddsrum.

Dagen efter hoppas vi på strålande flygförhållanden

Välkommen!